ÁLTALÁNOS ISKOLA
A Gyermekház Iskolába minden gyermek szeret járni!
Az iskolai hangulat, a munkaszervezés, diákjainkkal és szüleikkel kialakított közvetlen kapcsolat mind azt a célt szolgálják, hogy az iskola, ahol a gyermek a legtöbb – ébren töltött – órát tölti, valóban a „második otthont” jelentse.
Kisebb létszámú osztályokat kialakítva igyekszünk minden diákunknak megadni a maximális figyelmet és segítséget, hiszen nem minden gyermeknek elég, ha elvegyítjük a többiek között, nem minden gyermek tud egyedül megküzdeni a saját érdekeinek érvényesüléséért.
Van olyan gyermek, akinek több figyelemre és gondoskodóbb szeretetteljesebb légkörre van szüksége.
Amit biztosítunk:
Nálunk gyermeke nem egy lesz a 30 fős tömegben, mi név szerint ismerjük az összes diákunkat, tudjuk, hogy miben kiemelkedőek, mint ahogyan azt is, hogy miben igényelnek esetlegesen az átlagosnál nagyobb segítséget, vagy kiemeltebb figyelmet.
Ezért igény szerint biztosítunk:
Az iskolai eseményeket, esetleges problémákat, igyekszünk iskolai problémaként kezelni, és a helyzetre pedagógiai megoldást találni, ugyanakkor hiszünk abban, hogy a pedagógiai munkánk fontos kiegészítője a szülőkkel folytatott együttműködés.
Ezért:
Alsó tagozat
A tanév során színes programokat, versenyeket biztosítunk diákjaink számára:
Felső tagozat:
A felső tagozat első két évfolyama átmenetet képez sok szempontból. Az ide járó diákok már nem kicsik, de még nem is nagydiákok. Még nem kamaszok, de már jelentkeznek a kamaszkort megelőző tünetek. Már nincs szükségük a tanító állandóan óvó-védő figyelmére, de anélkül még bátortalanok. Szükségünk van a tudományokban való nagyobb elmélyülésre, de a képességeik még nem minden esetben teszik lehetővé a nagyobb tananyagmennyiségek önálló feldolgozását.
Ezért ötödik és hatodik évfolyamon igyekszünk megteremteni a fokozatos átmenetet a szakrendszerű oktatásba olyan módon, hogy a gyermekekkel foglalkozó pedagógusok, fejlesztők és segítő szakemberek továbbra is részét képezhessék a „kis felsős” iskolai életének.
Kiemelten fontos:
Pedagógiai tapasztalataink szerint az általános iskola leginkább hetedik osztályára tehető a kamaszkor kezdetével kapcsolatos iskolai nehézségek megjelenése. Ezen évfolyamon dolgozó pedagógusaink a tanulmányi munka mellett még kiemeltebb figyelmet fordítanak diákjaink pszichés állapotára, szociális fejlesztésére és a motivációs problémák kezelésére.
Tapasztalataink szerint a többségi iskolákban tanulmányi vagy egyéb problémái miatt folyamatosan küzdő gyermekek ilyenkor szoktak elfáradni, motiválatlanná, kiközösítetté, végső esetben iskolaellenessé válni. Másfél évtizedes megfigyelésünk szerint az addig közösségbe nehezen beilleszkedő gyermekek a Gyermekház tanulóivá válva hasznos tagjai tudnak lenni iskolai közösségünknek, az esetleges „iskolaellenes” magatartás pedig sok esetben napok alatt megváltozik.
Természetesen arra biztatjuk a szülőket, ha amint érzik, hogy gyermekük huzamosabb ideje képességei alatt teljesít, iskolai teljesítménye és motiváltsága romlik, a mihamarabbi segítség érdekében minél előbb keressenek fel minket. Sok esetben az apróbb jelek már kisiskolás, sőt óvodáskorban megfigyelhetők, az időben érkezett segítséggel kombinált egyénre szabott bánásmód pedig hozzásegítheti a gyermeket, hogy az iskolarendszer nehézségei ne jelentsenek számára átugorhatatlan akadályt.
A nyolcadik osztály okozza talán a legtöbb kihívást szülőnek, diáknak és pedagógusnak egyaránt, hiszen a fokozatosan növekvő iskolai terhelés mellett a középiskolai továbbtanulás miatt az életút tervezése is feladattá válik. Pedagógusaink ebben az életszakaszban az eddigi leírt színvonalon végzett munkájuk mellett szívesen segítik a szülőket és diákokat egyaránt a felkészítésben, a tervezésben és a nehéz döntések meghozatalában.
A továbbtanulás nehézségeit csökkentendő iskolánk szerteágazó képzési struktúrával és számtalan képzéssel segíti a szülők és a diákok döntését. Sok éves tapasztalatunk azt mutatja, hogy az általános iskolában nálunk tanuló diákok többsége akkor is minket választ, ha máshova is felvételt nyerne.